BLOG: Kje se skriva ključ do uspešne proizvodnje?

Prazna proizvodnja težko zadosti pričakovanjem kupcev. Kakovostni analitični podatki in digitalizacija, od prodaje do nabave, usmerjajo proizvodna podjetja k oblikovanju prave nabavne strategije za uspešno proizvodnjo.

 

Poglejmo si na primeru fiktivnega podjetja Kovinova, kjer se podobno kot v katerem koli drugem resničnem podjetju vsakodnevno soočajo z vse daljšimi dobavnimi roki, pomanjkanjem materiala in dvigom cen. Proizvodnja v podjetju je nenehno v primežu pričakovanj. Kupci v zadnjem letu pričakujejo vedno krajše dobavne roke, naročene izdelke bi bilo treba proizvesti in dostaviti praktično takoj.

 

Dodatnih stroškov noče nihče

Zaradi negotovih dobav in podaljšanih časov dobave materiala bi bilo treba na eni strani povečati zaloge surovin in materiala, na drugi pa povečati zmogljivost skladiščenja gotovih izdelkov. Vodstvo dodatnim stroškom prostora, opreme in dela ter povečanju obratnih sredstev, vezanih v zalogah, enostavno ni naklonjeno. Še vedno je namreč na prodajni strani čutiti posledice krize in tudi najbolj optimistični s previdnostjo zrejo proti drugi polovici leta.      

“Zaloge dvigajo stroške. Še posebej zaloge gotovih izdelkov bi morale biti čim manjše, saj močno dvigajo stroške. To pomeni, da bi morali stremeti k čim večjemu obratu zalog, idealno k številki petnajst, torej, da se skladišče oziroma zaloga izprazni vsaj petnajstkrat na leto,” je povedal Tomaž Dular, poslovni svetovalec v podjetju MIT informatika in analitik v BI oddelku v podjetju B2.

 

   

V posnetku Kaj proizvodnja pričakuje od nabave, preverite, kako uspešno uskladiti komunikacijo med obema funkcijama, kot tudi katere kazalnike oblikovati za maksimalen izkoristek tako v proizvodnji kot v nabavi. 

 

Vsekakor je nabava ključna funkcija, ki mora zagotoviti material, da lahko proizvodnja sploh začne delati. Vendar, kot opozarja Dular, oskrba kupcev, in s tem pritiski na proizvodnjo niso le stvar nabave, ki naj bi pravočasno priskrbela dovolj materiala. “Na drugi strani mora tudi prodaja dobro napovedovati in vnaprej vedeti, kdaj se bo kaj prodajalo. Izvajati mora raziskave trga ter ciljano promovirati in prodajati izdelke,” še poudarja Dular.

 

Podobno kot podjetje Kovinova se tudi druga proizvodna podjetja srečujejo s težavami pri usklajevanju prodaje, nabave in proizvodnje. Povsod namreč prihaja do tega, da nabava noče imeti materiala na zalogi, ker jo to finančno in prostorsko bremeni. Na drugem koncu prodaja pritiska na proizvodnjo, da čim prej in čim bolj kakovostno zagotovi naročila, pri čemer si tudi sama ne želi pretirane zaloge gotovih izdelkov. Kako torej urediti oskrbo proizvodnje, da bodo lahko vse tri funkcije uspešno delovale?

 

Ključna je nabavna strategija

Današnje stanje v gospodarstvu in v globalnih oskrbnih verigah od proizvodnih podjetij zahteva, da nadzorujejo nabavne roke za vsak še tako majhen izdelek. Dular svetuje, naj zalogo enostavno zagotovi dobavitelj. S tem se na primer nabava reši dileme, ali naj naroča velike zabojnike zalog iz Kitajske ali naj naroča manjše količine dražjega materiala v Evropi. “Prava kombinacija obeh pristopov je zagotovo recept za uspešnost vsake proizvodne firme,” pravi Dular.

   

      3 osnovne izboljšave, ki jih lahko vpeljete takoj:

    

 

  1. Strateška razdelitev materialov, ki se naročajo glede na predvideno porabo in jih je treba imeti stalno na zalogi.
  2. Vzpostavitev oskrbe “just in time” za dostavo materialov na proizvodno linijo v pravem trenutku in pravi količini.
  3. Vzpostavitev planiranja nabave in proizvodnje za izdelke z dolgim dobavnim rokom ali za sestavne dele visoke vrednosti.

 

 

 

 

Nižji stroški do 20 %?

Dular na podlagi dosedanjih projektov ugotavlja, da je že z izboljšanjem obvladovanja zalog, kot posledica uporabe analitičnih podatkov in digitalizacije v nabavi, možno prihraniti nekaj milijonov evrov.

 

   

“Mirno lahko rečem, da se v primeru, ko imaš zaloge pod nadzorom, stroški zmanjšajo za do 20 odstotkov. Ko obvladuješ obrat zalog, ko imaš pod nadzorom roke in trende potrošnje, se lahko zaloge gotovih izdelkov obrnejo tudi več kot 40-krat. Zavedati se moramo, da se izguba ustvarja vsak dan, ko gotovi izdelki ležijo v skladišču.”

 

 

Krmarjenje skozi čeri današnjih gospodarskih razmer je za proizvodnjo vse prej kot enostavno. Kakovostne nabavne informacije imajo zato pri tem še posebno moč, saj podjetju omogočajo sprejemanje pravilnih odločitev pri naslavljanju proizvodnih potreb glede na likvidnost in poslovno uspešnost.

 

Podrobneje o tem, kako optimalno uskladiti pričakovanja nabave in proizvodnje, je Tomaž Dular skupaj s strokovnjakom za področje proizvodnje, Tiborjem Zavrlom iz podjetja MIT informatika, spregovoril na letošnji konferenci GOSS. Oglejte si brezplačen posnetek.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(Visited 520 times, 1 visits today)